Tick Tack

Gud vart tar tiden vägen egentligen?
Nu är klockan exakt 00.06! Jag ska egentligen sova, men är inte trött.


Den 5:e Maj började som en bra dag, mamma, mormor jag och pappa singlade iväg i bilen idag för att handla en massa saker till min lägenhet. Vi började runt kl. 10.00 skulle jag tro.
Första stoppet var Coop, sedan X antal färgbutiker, slutligen Maxi. Sedan släppte vi av mormor hemma och åkte iväg till Thai House för att äta middag ihop. När vi var färdiga tog vi bilen till ByggMax, ÖB och Cheapy. Sedan ett stopp hemma igen, Onoff var nästa stopp! Och efter Onoff stannade vi till vid en färgaffär igen. Slutligen förbi en bankautomat och äntligen hem!
När vi äntligen kom hem var klockan 16.30!!!!!!
Jag skulle med tåget som gick till Alingsås 17.28, och jag brukar alltid åka vid kl. 17.00 hemifrån, en halvtimme på mig att packa!

Väl framme i Alingsås hos Emma var nog klockan 18.40, kl. 19.00 gick vi till ICA, därefter grillade vi. Jag och Emma beslutade att kolla på Dirty Dancing. Och jaa. Nu är klockan efter 00.00, och jag vet inte ens vart alla timmar idag har tagit vägen om jag ska vara ärlig.

Ibland känns det som om oavsett vad jag än gör, så rinner tiden ur mina händer. Och ibland upplever jag att den går så otroligt sakta.
Om jag ska se på det på ett djupare sett har jag inte ens kommit halvvägs i mitt liv, men ändå tycker jag att det är en rätt bra bit, men nu när min 20års dag snart kommer upp, känner jag att 20år är ingenting!

Man är fortfarande en liten plutt, och tiden går fortfarande sakta, även om vissa dagar bara rinner förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0