Hoppla

Hej hopp gummi sn*pp!
Muhahaha!

Nu sitter jag här med min dator, och idag funderar jag på vett och etikett. En sådan sed faller inte in automatisk på somliga som det gör för vissa andra. Samtidigt kan det vara svårt med folk som inte tänker sig för när de gör något.
Men man ska väl inte behöva dressera en människa?
För mig går det naturligt att ha vett och etikett gentemot andra och mot mina medmänniskor. Man lastar inte över sina saker och problem på andra, man tar rätt på saker efter sig och gör iordning. För alla är detta dock inte självklart.

Hur mycket jag än vill, eller önskar att alla var födda med vett och etikett, så är vi alla olika.
Som sagt, det är mänskligt att fela, vi är inte mer än människor.

Kommentarer
Postat av: mum

Det var en djup tanke...Överskriften ja den får stå för sej själv*ler*...Se där att dressera en människa e omöjligt tro mej jag vet!!

2008-05-07 @ 08:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0